ここで少し、ノーマン.ベル.ゲデスの紹介をしておきたい。

彼は1920年代から活躍したアメリカの工業デザイナーで時あたかも流線型時代に突入夜明け前、早くから、船の流線型化に構想を練っていた。彼の構想は水面下のカタチだけでなく船の上部構造まで踏まえた全体をモノコック構造として流線型化した軽い船体として、抵抗をなくし、効率を上げようと考えたのである。当時、モノコック構造の技術はドイツで航空機用として生まれたばかり、それに
木製合板の技術であった。Norman. Bell. I want to introduce Geddes.
He was working over one's plan on making of the ship a streamline ..rushing into predawn.. from early time as an industrial designer in an active United States in 1920's in like a streamlined age. It was thought that his plan lost resistance as a light hull that made the whole that based not only Catati under the surface of the water but also the superstructure of the ship streamlined as a monocoque construction, and raised efficiency. At that time, having given birth in Germany for the aircraft was a technology of wooden plywood in it in the technology of the monocoque construction.
It was planned to use such an advanced technology, and he announced the model "Ocean liner" of Hazhiroshifne in 1932.

そんな先進技術を使うことを構想して、彼は1932年に外洋船の模型"オーシャンライナー”を発表した。
下図参照

そのスタイルは当時の生物的形態彫刻の影響を受けていて、流線型の船体は特異なデザインになっている。

しかし、彼のこの外洋船のデザインはついに実現することなく消えてしまった。
理由はいろいろ考えられるが、モノコック船体の建造技術が難しかったこと、当時の船のスピードの15ノットくらいではさほど流体抵抗を減らすありがたみがなく説得力に欠けたことなどが挙げられよう。However, the design of Hazhiroshifne of him has disappeared without achieving after all.
It is enumerated to be difficult the construction technology of the monocoque hull, and for importance that decreases the drag force not to exist very much in about 15 knots of the speed of a ship at that time and to have lacked the persuasive power though the reason is variously thought.