2006 Upgrade JET FOIL

skyex2006-06-04


プロフィール


skyex

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見果てぬ夢を形にするスドリームデザイナーIt is Sdream Designer in shape as for the faraway dream. :yoichi takahashi


 2001年に開発したRCジェットフォイルはプロペラ式の推進方法で
全没型水中翼で翼走する姿の再現には姿勢制御技術はじめ多くの難題があったが
成功のレベルに達し、完成域にあった。
The RC jetfoil that had been developed in 2001 was reached at the level
of the success, and existed in a finished region though was a method of
promoting the propeller type and was all death type hydrofoil and there
were a lot of difficult problems in the reproduction of the Foil Borne
appearance when the posture control technology was begun.

しかしながら、本物のジェットフォイルはウオータージェット推進である。
 このウオータージェット推進方式の再現だけが一つの心残りであった。
そこで2001年モデルを改造をして、本物と同じウオータージェット推進方式にこだわり、翼走ができるようにトライすることにした。However, a genuine jetfoil is a water jet propulsion.
Only the reproduction of this water jet propulsion method was one regret.
Then, to stick to the same water jet propulsion method as the real thing because the model was remodeled in 2001, and to do Tsbasasou, it decided to try.

ウオータージェット推進で走らせようとするとかなりの性能的数値の見極めと
シュミレーションが必要である。しかもその反動で水中翼で浮き上がらせようとすると
かなりの困難が予想される。

下は独自開発した小型ターボポンプ:30L/minの噴射能力

ウオータージェット推進機の製作は通算6基目、全没型水中翼艇は3隻目と
かなりのノウハウの蓄積がある。


 特に取水口からターボポンプにいたる水ダクトの設計と製作にはかなりの実験と時間を要した。
Passage pressure analysis image by CFD

研究と製作の数ヶ月、、、、
5月のGWエンドにようやく完成させた。A considerable experiment and time were required for the design and the production
from the getting water entrance to the turbo pump of the water duct.
Several months (research and production)
At last, it was completed the GW end in May.

早くも進水式で水ジェットの反動推進力で翼走状態となり、成功感を味わった。

これで、ウオータージェット噴射の反動で翼走を再現することに
成功した。It succeeded in the reactionary reproduction of the water jet jet of
Foilborne by this.

2006年5月7日翼走成功
この見事な翼走姿勢はこれまでの努力に答えてくれた。

Foil Borne success on May 7, 2006
This splendid Foil Borne posture answered a current effort.