2003年の3月のある日、国奴交通省の担当大臣や業界関係者列席のもと、今回のOGASAWARA高速フェリーのデザインコンペのプレゼンテーションサミットが行われた。日本を代表する造船リンマユナイテッドや大手造船メーカー数社が激しいプレゼン合戦を繰り広げる中でわがSKYEX高速船舶研究所も延べ三日間にわたる大プレゼンテーションを行った。

途中、狐泉総理大臣も中間で列席し、政府関係者の夢の高速船にかける想いが伺えた。

  • わがSkyex高速船研のメイン提案の空気抵抗係大幅減を達成する超大型流船形のボディをいかに製造するかに関係者の注目が集まった。The presentation summit of the design competition of original of the charge Minister and the attendance of the person related to the industry of a country fellow traffic ministry and this OGASAWARA high-speed ferries was done one day in March of 2003. My SKYEX high-speed ship laboratory also did large presentation during three days in total while shipbuilding Rimmayunaited and the number of major shipbuilding manufacturers company that represented Japan were unfolding an extreme presentation battle.

On the way, < strong > fox fountain Prime Minister also attended in the middle, and it was possible to visit the desire put on a dream of the person related to the government high-speed ship.

  • The parties concerned' attention gathered how to manufacture the body of the super style ship type that achieved a great decrease the air resistance in charge of the main proposal of my Skyex high-speed ship laboratory.
  • 構造材はCFRPとノメックスハニカムのサンドイッチパネルを使用し、モノコック船体を建造することを提案した。流面形の曲面を作るため大きな成型型に6軸モーションのカーボン

プりプレグラミネーター、ノメックスハニカムコア3次元成型機、超大型オートクレーブ
いたってはこれまでの常識を破った巨大サイズで大きな体育館ほどの容積を持つものと相成った。

  • CFRP素材モノコック構造の使用はレーシングカーや小型船舶、航空関係ではF2の主翼製造に使われた実績

があるが大型カーフェリーでの使用はいまだ未踏の領域であり、強度、耐久性、製造方法など多くの難題が立ちはだかった。航空機の世界でも戦闘機は別として、民間機レベルでは
CFRP構造の機体製造は強度面の未踏領域課題として長年、研究されてきて、やっと数年前に強度基準が確定され、ビジネスジェット機(レイセオン、プレミア1)の胴体製造方法として米国FAAの許可が下り、量産GOとなった経緯がある。The use of the CFRP material monocoque structure is results used for the main wing manufacturing of F2 in the racing car, the small craft, and the Airlines relation.
Use with the .... large-scale car ferry was still an untrodden area, and the difficult problem a lot of of strength, durability, and the process of manufacture, etc. was blocked. The airframe manufacturing of the CFRP structure is researched for years as the untrodden area problem on the strength side, is fixed the strength standard years of several finally ago, and : even the world of the aircraft as a method of manufacturing the body of the business jet plane (Raytheon and premiere 1) at the civilian plane level except the fighter.