1990年代初頭のある日、DERPAネットをかいして、わがSkyex航空機研究所に中東のある石油王の御子息から自家用小型ビジネスジェット機のデザイン開発の依頼が舞い込んできた。

  • その子息の名前はSkeiyu-okumaon氏で彼は英国のブンケリッジ大学の経営学コースを主席で卒業し、家の石油資本のビジネスをこなすかたわら、世界主要都市に有名ブランドファッションの店を手広く構える若手新進気鋭の経営者である。大学時代からのファッションセンスは抜群でいくつかのBD賞も獲得している。その彼の依頼は世界中にある彼の店をスピーディーに回れるビジネスジェットを開発して欲しいとのことであった。

その内容は-小型コンパクトで最新のアビオニクス搭載し、世界の主要都市にある店をもっとも経済的に 速く回ることの出来る、全天候性能を備え、太平洋を無着陸で横断できる航続性能を持つことであった。
The request of the design development of the private, small business jet plane has come unexpectedly minding the DERPA net from the son of the king oil that there is the Middle East in my Skyex aircraft laboratory on the day with the beginning of 1990's. ...the content.. - Avionics of the small size, compact, the latest was able to be installed, to turn to the major city in the world a certain shop most economical and fast, and to have had the flying performance being able to have an all-weather performance, and the crossing by the Pacific Ocean's landing no.

その過酷な飛行要求内容にわがSkyex航空機のスタッフは日ごろの研究成果が生かせると、このテーマの指名獲得を祝い、その日はスタッフ一同、大いに狂喜乱舞して喜んだ。

  • 早速、空力エキスパートシステムを駆使し、CFD計算を昼夜のはざ間なく繰り返した結果、生まれたのはカナード翼形式を持つテールレスの斬新な機体形状であった。この形式がもっともエアロコノミックス上の数値最高の結果が確認できたのである。

それを実現するために世界最先端の翼型制御技術である、ADVANCED ACTIVE AERO FOILコントロールテクノロジーによるフライトコントロールシステムの採用を決定した。 

  • 要求を満足すべく、機体では最新の航空機材料のNTCFRP、GLAER素材を使用し、胴体主翼

 民間機初の一体成型工法の採用。

  • エンジンはナノテクノロジーで極限強度を高めたNTCFRP製にダブルスイープドファンを使 用した超低燃費ウルトラバイパスファンエンジンの搭 載。
  • アビオニクスではフィンガースティック操縦桿、HMDタイプ飛行表示装置を採用したデジタ ルFLY-BY-OPTICAL操縦システム搭載、世界初のAI画像認識CCDに寄るエプロンゲート自動タキシングスポットイン装置の搭載などで乗員の負担を徹底的に軽減する工夫を盛り込んだ。

Immediately, < strong > aerodynamic expert system is made good use of, and the result of the CFD calculation of the repetition without between sitting day and night.
It was novel airframe shape of Talres with the canard wing form that it was born. This form was able to be confirmed and to confirm the result of the highest numerical value on Earoconomiccs most.
The adoption of the flight control system by the ADVANCED ACTIVE AERO FOIL control technology that was the wing type control technology of the cutting edge because of the achievement of it of it was decided.

  • Adoption of industrial method of the first civilian plane of body main wing on

earth construction by using NTCFRP and GLAER material of the latest aircraft
material in airframe to satisfy demand it.

The engine is installing of the super-low fuel cost ultra by-pass fan engine that uses Dablsepdofan made of NTCFRP to which limit strength is improved with nanotechnology. -The device to which the crew's load was thoroughly reduced by installing of apron gate automatic taxiing device that came near to AI image recognition CCD in the first world equipped with digital FRY-BY-OPTICAL the control system that adopted finger stick control stick and HMD type flight display device was included in avionics.

  • こうして約一ヶ月の概要設計作業でその新型BJ機はCGスクリーン上に姿を表わした。

小型コンパクト高効率を目指すため、空力効率の良いテールレスカナード形式を採用し、スタイルはすっきりとした斬新なものになった。
The style adopted the Talrescanard form with good aerodynamic efficiency to aim at the small size and compact highly effective, and became refreshingly and novel.

居住空間の静粛性のためのリヤエンジン双発形式、燃費改善のためのAll NTCFRP製の超軽量一体成型機体構造採用。Airframe of on earth construction super-lightness it structure adoption made of All NTCFRP for Riyaengen bimotored form for quietness of residence space and fuel cost improvement.

全天候飛行能力CAT- 10 -Zに対応するためのAPAR WETHER RADER、NAV SAT AUTO PILOTシステムの搭載。太平洋を無着陸横断するための民間機初の自動空中給油装置の搭載などはほとんど地球一週を無着陸飛行できるほどの能力を持つに至った。Installing of APAR WETHER RADER and NAV SAT AUTO PILOT system to correspond to all-weather flight ability CAT-10-Z. Installing an automatic oiler of the first civilian plane to cross the Pacific Ocean no landing in the air etc. became with the ability like being able the no landing flight of one week in the earth almost.

製造方法、搭載機器は戦闘機並のものがふんだんに使用されることとなった。

  • 主要緒元は-全長12M、全幅13.5M、RR-WSPD−1ターボファンエンジン、最大離陸重量8900kg、自重5500kg、速度M0.98、航続距離8800km、乗員8。
  • その3DデジタルモックアップCGのデータはすぐにSkeiyu-okumaon氏のパソコンに転送し、製造ロボットのシュミレーションから空力CFD計算結果、バーチャルでの全天候飛行のシュミレーションなどのテスト飛行のプレゼンが行われた。

  • ..main specification.. - Total length 12M, width 13.5M, and RR-WSPD?One turbofan engine, 8900kg in the maximum take off weight, self-respect 5500kg, speed M0.98, cruising range 8800km, and crew 8. -The data of the 3D digital mock-up CG was transmitted to Mr. Skeiyu-okumaon's personal computer at once, and the presentation of the test flight of the simulation of an all-weather flight by the aerodynamic CFD calculation result and virtual etc. was done from the simulation of the manufacturing robot.


もちろん、民間機初の空中給油のシュミレーション飛行までこなし、Skeiyu-okumaon氏は大いに満足し、製造のゴーサインを即決で出してくれた。そして、次の超豪華な内装のデザインを依頼してきたことはいうまでもない。Of course, aerial refueling of the first civilian plane It digested to the simulation flight, and Mr. Skeiyu-okumaon satisfied very much, and put out the green light of manufacturing by the prompt decision. And, it is needless to say to have been requesting the design of the following super-gorgeous interior.

  • それから一ヶ月ほどして、内装のデザインがほぼ完成し、明日にはプレゼンできるような段階を迎えたとき、Skeiyu-okumaon氏から突然メールが届いた。

なにやら、遺産相続争いに巻き込まれて、自家用ジェット機の開発プロジェクトを一時中断したいとの内容であった。その様子は、CCNのニュースでも流れ、okumaon家の遺産相続争いは長期化の様相を見せていった。
もちろん、Skeiyu-okumaon氏からのメールもとだえたままとなった、、、、、
こんなはずでは、、、、、、
interior design hardly completion tomorrow presentation do stage on suddenly mail reach.It was a content of what wanting to be rolled in the inheritance succession fight, and to interrupt the development project of a private jet plane temporarily. The news of CCN flowed in the appearance, and okumaon person's inheritance succession fight showed the aspect of prolongment.
Of course, it came remaining dying out it as for E-mail from Mr. Skeiyu-okumaon. Such.